Wereld kampioenschap Rugby - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu Wereld kampioenschap Rugby - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu

Wereld kampioenschap Rugby

Door: Erikgoesaustralia

Blijf op de hoogte en volg Erik

17 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Wellington

Mogguh,

Daar ben ik weer. Dit keer vanuit Rotorura (New Zealand). Dit dorp ruikt 24 uur per dag naar rotte eieren. Dit is geen grap. Deze geur ontstaar door de zwavel uitspattingen van de vele gijzers die dit dorp heeft. Gijzers? Die zitten toch bij vulkanen? Jup precies. Dit dorp is letterlijk op een vulkaan gebouwd. De Kiwies (zo noemen de mensen uit NZ zichzelf) maken er een sport van om zich op de meest gevaarlijke plaatsen te vestigen. Zo is Auckland op meer dan 15 vulkanen gebouwd. Leuk zo'n stad van 1,5 miljoen mensen midden op meerdere vulkanen......

Onze gids beweerde dat de mens na 18 seconde aan de rotten eieren geur van Ratorura gewend is. Dat kan best klopt, maar als je weer van binnen naar buiten loopt moet je er steeds weer opnieuw aan wennen. Dus mam, maak je maar geen zorgen dat ik in aan een of andere meid uit Rotorura blijf hangen ;). Hier ben ik volgens jou veilig.

De vorige keer had ik gezegd dat ik naar New Zealand zou vertrekken. Zoals jullie hebben gelezen is dat ook zo. Echter op het moment dat ik China Airlines had gebelt om m'n reisdata te veranderen was dit niet mogelijk. De eerst volgende vlucht die ik kon nemen was pas op 25 oktober. Dat betekende dat ik nog 2 weken in of rond Brisbane zou moeten overleven. Naast dat dit veel geld kost is Brisbane ook nogal saai. Werken was voor 2 weken ook geen optie aangezien de meeste werkgevers werkvolk voor een langere periode willen.

Misschien dat WWOOFen een optie is. WWOOFen staat voor: Willing Workers On Organic Farms. Met andere woorden: per dag 4 tot 6 uur werken in ruil voor onderdak en eten. Ik ben direct de hele stad doorgegaan om zo'n WWOOF lidmaatschap te kopen. Jezus, alsof ik de New York marathon had gelopen. En raad eens waar ik uiteindelijk zo'n lidmaatschap heb gekocht? Juist precies. Nog geen minuut lopen van m'n hostel. Ik heb het gevoel dat sommige mij bewust de verkeerde kant op hebben gestuurd. Na enkele adressen te hebben benaderd had ik er eindelijk een gevonden waarbij ik aan de slag kon. Mooi! Het enige wat ik moest doen is even een mailtje sturen over m'n zelf met een paar foto's. Echter was het al laat en zouden ze pas de volgende dag reageren. Dus dat was afwachten. De volgende morgen werd Erik (Slot) gebelt met de mededeling dat we vrijdag alsnog naar NZ konden vliegen. Top! We hadden ons op de wachtlijst laten plaatsen maar natuurlijk niet verwacht dat we alsnog naar NZ zouden vliegen. Het WWOOF adres heb ik maar afgezegd. Dit doe ik wel later. Ik heb er immers voor betaald.

De laatste 2 avonden hebben we in de Down Under Bar doorgebracht. Een hele gezellige tent met heel veel backpackers. De laatste avond zijn we niet uitgeweest omdat we vroeg op moesten om onze vlucht te halen. EEn goede nachtrust konden we goed gebruiken. Temiste dat hadden we gehoopt. We lagen namelijk met iemand op onze kamer die ZO HARD, LANG EN VEEL snurkte dat serieus de hele kamer wakker lag. Iedereen irriteerde zich aan hem. daarnaast was hij ook niet wakker te krijgen omdat hij ongelovelijk dronken was. Ik heb die nacht van 4 tot 6 wakker gelezen, en om 6:15 ging de wekker.
Dat wordt dus een leuke vlucht... Voordat ik ben vertrokken heb ik mijn grote vriend nog een brief geschreven. In deze brief heb ik subtiel uitgelegd wat het probleem was en nog subtieler gevraagd of hij aub medische hulp wou zoeken. Ik heb echt een hoop mee gemaakt en al een hoop mensen horen snurken, maar deze beste man sloeg echt helemaal nergens op.

De vlucht naar Auckland (NZ) was een eitje. Ik baalde er zelfs van dat de vlucht al voorbij was want ik zat nog midden in mn film. In Auckland aangekomen zijn we direct naar onze hostel gegaan om wat slaap in te halen. Dit werd ons echter niet gegund duur een paar supporters van Wales. Zijn hadden namelijk het idee om Erik Slot zn Backpack als kots bak te gebruiken. Dit dit tot, vreemd genoeg, de frustraties van Erik. Erg grappig om te zien en net doen alsof je slaapt :P.

Auckland en trouwens heel New Zealand staat in het teken van de WCR (World Cup Rugby) dat in NZ wordt gehouden. Daardoor was er voor zaterdag op zondag geen accomodatie beschikbaar. Erik Slot en ik hebben de hele nacht doorgebracht op straat. En ik kan jullie vertellen dat is best lang. De wedstrijd tussen Wales en Frankrijk duurde tot half 11. Daarna zijn we de bioscoop ingedoken voor een film. De 3 Musketiers 3D (slecht verhaal, maar erg vermakelijk). Daarna hebben we tot 3 uur op straat en in de Mac Dodnalds rondegehangen. Opo dat moment wordt het al wat saaier, maar om 5 uur begint je, je echt te vervelen. Toen zijn we maar een Game cafe in gedoken en hebben we de laatste 3 tot 4 uur achter elkaar door gegamed. Je moet toch wat. Helaas hadden ze geen cs 1.6.
De volgende dag hadden we gelukkig wel accomodatie kunnen regelen. We stonden om 10 uur in de morgen bij ons hostel. Om 10:05 waren we gedouched en om 10:10 lagen we in bed. Het mooiste van heel Auckland was dat zondagavond de halve finale tussen The All Blacks en The Wollobies werd gespeeld. Oftewel New Zealand vs Australia. Een echte topper, dacht ik. Al sneel bleek New Zealand heer en meester te zijn en versloeg Australie met speels gemak (20-8). Dit tot het genoegen van duizenden fans. We stonden namelijk midden in de All Blacks fanzone. Best leuk om mee te maken en het feest is best leuk. Maar met de wedstrijden van het Nederlands elftal is het feest minimaal 10x zo groot. Al moet ik wel zeggen dan Kiwies hun best doen. Ook begin ik steeds meer van het spel rugby te begrijpen al vind ik voetbal nog steeds 1.000 keer leuker om te doen en te zien.

Helaas konden we die avond niet mee feesten met de kiwies aangezien onze bustour door New Zealand de volgende ochtend vroeg vertrok.

Vandaag was de eerste dag van de tour en ik vind het nu al geweldig. Er is hier zoveel te doen en het landschap is echt erg mooi.

Vandaag ben ik in een ZORB bal van berg afgegaan. Echt heel tof. Voor degene die niet weten wat een ZORB bal is (No worries, ik wist het tot vandaag ook niet) is:http://www.google.co.nz/imgres?q=zorb&um=1&hl=en&sa=N&rls=com.microsoft:en-US&biw=1785&bih=883&tbm=isch&tbnid=mvrMJVcfO6A7YM:&imgrefurl=http://thediabeticduo.com/%3Fp%3D1585&docid=3smAL0XXXmdEVM&imgurl=http://thediabeticduo.com/wp-content/uploads/2010/08/Zorb.jpg&w=800&h=535&ei=gNubTs6IC_GVmQX8z6WFDg&zoom=1&iact=rc&dur=781&sig=113893999062614495661&page=1&tbnh=154&tbnw=227&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=127&ty=34

Echt een aanrader al is het wel erg kort. De foto's volgen nog.

Ik blijf tot en met donderdag nog in Rotorura. Wish me luck in deze rotte eieren geur. Morgen of overmorgen gaan we raften. Net wanneer de rivier weer wat rustiger is. Deze is op het moment namelijk te wild voor het raften. Dus fingers crossed!

Als het raften niet doorgaat gaan we een wandeling maken door het gijzerpark en de andere dag een museum bezoeken. BLEH.. Ik ga liever raften en het gijzerpark bekijken dan een musea. Maargoed dat is afwachten.

Voor nu zeg ik: de massel.


Oja, m'n surffoto's staan nu ook op facebook in het album: Australie 2!

Kusje

  • 17 Oktober 2011 - 11:27

    Manon:

    Zo te lezen heb je weer een hoop beleefd!:D Leuk hoor! Behalve die rotte eieren lucht dan...weet je zeker dat het die zwavel lucht is?:P haha Xxxx veel plezier nog!

  • 17 Oktober 2011 - 12:38

    Mandy De Wit:

    Hee Erik! Leuk om je te volgen! Ook leuk om de foto's te zien! Veel plezier nog! Xx.

  • 17 Oktober 2011 - 16:31

    Elles:

    Haha succes met die lucht! Is die net zo erg als jou kamer op zondagochtend of erger:P? Xxx

  • 18 Oktober 2011 - 12:33

    Meriam En Marjolein:

    Wij ruiken zelfs hier de rotte eieren zoals jij het beschrijft, gatverdamme!!!!!!
    Doe je voorzichtig met raften, je kunt evengoed wel opscheppen hier hoor je vrienden zijn er toch niet bij. ha ha ha

  • 19 Oktober 2011 - 12:42

    Gerard Bot W'hoof:

    Heerlijk, die frisse lucht in WFR. De vlucht was een eitje, dus je was al gewend aan de eierlucht. Het is leuk om te weten dat we nu samen een marathon aan kunnen. Ik daag je uit! Je broer heeft minder moeite om een nacht op te blijven. Maar ja, die gaat ook niet in zo'n plastic bal rondhobbelen! Geen meid uit Rotorura. Ik heb liever dat je eens vertelt wie je wel meeneemt. Kiwi's hebben we in NL ook, groen en geel. Hoe zijn ze bij jullie? Rugby? Wij zijn WK honkbal. Beide sporten vind ik trouwens niks. Heb je de echte Skippy en Flipper al op de kiek gezet.
    Het zal enig zijn wanneer je bij terugkomst in Australie die twee liedjes op een feestje zingt.

  • 21 Oktober 2011 - 12:07

    Ilse:

    Eer! Wat schrijf je toch weer leuk! Erg vermakelijk:). Succes nog met de rotte eieren;)

    xx Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Na een fantastische eerste reis heb ik besloten om een tweede reis te gaan maken met wederom als bestemming: Australie. Deze keer zal mijn reis mij langs de westkust nemen. Middels deze blog kun je een beetje bijhouden van wat ik allemaal meemaak. Peace out!

Actief sinds 19 Aug. 2011
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 32346

Voorgaande reizen:

02 April 2017 - 23 Juni 2017

Tasmanie en west kust Australie

13 September 2011 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw Zeeland en Thailand

Landen bezocht: