Australisch avontuur is over - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu Australisch avontuur is over - Reisverslag uit Sydney, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu

Australisch avontuur is over

Door: Erikgoesaustralia

Blijf op de hoogte en volg Erik

11 Juli 2012 | Australië, Sydney

Een goede morgen,

Zit je dan hartje winter in Sydney, e17 graden en een strak blauwe lucht. Helaas is dat niet elke dag het geval, maar toch mag ik zeker niet klagen. Toch heb ik ook minder goed nieuws. Dit is mijn laatste verhaal uit Australië. Over 2 dagen (14e) vlieg ik voor een maand naar Thailand. Daarna kunnen jullie weer van mij "genieten". Ik land, om precies te zijn, 15 augustus om 9:15 op Schiphol.

Maar goed, ik heb ondertussen alweer genoeg gelult over het heden en de toekomst. Wat heb ik de afgelopen 3 weken gedaan. De vorige keer had ik al aangegeven dan ik een "safari" vlak bij Rainbow Beach zou gaan doen. Dat heb ik geweten. Het was echt geniaal. In feite hield het in dat we met een 4 wheel drive een eiland, genaamd Fraser Island, op gingen en daar 3 dagen off road zouden rond toeren. Hoe vet.

Dinsdag 19 juni kregen we in de ochtend een korte briefing over wat wel en niet kon. Na 2 minuten was ik alles alweer "vergeten". Daarna zijn we de auto ingestapt en zijn we naar de veerpont gereden. Na een korte tocht kwamen we aan op het eiland. Het was echt super gaaf om in een 4WD op het strand te toeren. Ik heb zelf de 2e dag pas een off road route gereden. Maar daarover later meer. Na ongeveer een uurtje op het strand te hebben getoerd zijn we inlands getrokken. Onze eerste stop was Lake Mc Kenzie. Een vers water meer dat ongelofelijk helder water heeft. Niet normaal. Daar hebben we vrijwel de hele middag vertoefd. Toen het donker begon te worden zijn we naar het kamp gereden. Daar moesten we eerst voor ons zelf koken. Toen dat was gedaan begon de avond. Op één of andere manier kan ik mij daar niet alles meer van herinneren. Het was in ieder geval erg gezellig. Met name omdat ik met vrijwel alleen Engelse in de auto zat. En die weten wel hoe je een feestje moet bouwen. En daarbij komt dat ik er zelf ook niet echt vies van ben.

De 2e dag zijn we vanaf de camping direct land inwaarts getrokken. Onze eerste stop was bij het Thea Tree Lake. Dit water was door de Thee bomen die om het meer heen stonden rood geworden. Best raar om te zien. Bovendien zwommen er heel veel schildpadden in het meer. Best vet om te zien. Nadat we een paar baantjes gezwommen hadden zijn we terug gereden naar het kamp. De terug weg heb ik gereden. Dat was echt super vet. Mooi door de bochten heen glijden en met slippende banden weg rijden. Niet iedereen in de auto vond dat even leuk. Één keer raden wie dat waren. Juist de Duitsers... Wie anders? Ik had er alleen compleet schijt aan. Ze waren erg blij toen we weer terug bij het kampf waren. Na een lunch zijn we naar de champagne pools gereden. Dat was ook heel mooi om te zien. Eigenlijk was alles op het eiland heel vet om te zien. Na de pools zijn we naar de Indian Head gereden. Dat is een rots die met een hoop fantasie op een indiaan lijkt. Voor mij bleef het gewoon een hele steile rots. Maar goed, daar hebben we een aantal foto's geschoten. Tegen de tijd dat we weer beneden waren werd het donker en zijn we terug naar het kamp gereden. Daar hebben we weer gekookt en gefeest. Die avond is m'n foto camera gesneuveld. Hoe dat is gebeurt mag Joost weten. Ik ben het in ieder geval vergeten.

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt naar de Sandblow gereden. Daar hebben we eerst een wandeling van 8 km gemaakt naar een meer. Daar hebben we toen een tijdje gezwommen en rond gehangen. Het uitzicht was overigens weer fantastisch. Daarna zijn we terug gelopen naar de auto. Helaas was dat ook gelijk het einde van Fraser Island voor mij. We hebben nog wel zo'n 2 uur op het strand gecruised richting de veerpont. Eenmaal terug in Rainbow Beach hebben we allereerst wat slaap ingehaald. Want ik denk niet dat ik in totaal meer dan 6 uur heb geslapen. Maar dat hoort er allemaal bij. Toen iedereen weer enig zins fit was hebben we gegeten. Daarna begon de Karaoke avond. De meeste van jullie weten wel een beetje hoe ik ben. Één keer raden wie er het podium op ging. Juist, ik hoef het niet eens meer te vertellen. Na een geniale avond werd het bedtijd. De volgende ochtend moesten we toch weer om 8 uur ons bed uit.

De volgende dag hebben we afscheid genomen waardoor ik bijna m'n bus nog miste. Maar het is allemaal goed gekomen. Ik ben met 4 Engelse richting Noosa gereden. Daar hebben we de eerste 3 dagen van alles gedaan; surfen, feesten, bodyboarden en hiken. Daarna was het tijd om ook van hun afscheid te nemen.

De Engelsen waren nog geen 2 uur weg of ik liep mn kamer binnen en leerde daar 3 Nederlandse meiden kennen. De laatste 3 dagen heb ik samen met hun doorgebracht. De 2e dag zijn met z'n 4-en naar de Australian Zoo geweest. Helaas voor ons regende het de hele dag waardoor het toch wat minder leuk was. Wel heb ik daar een Olifant gevoerd. Ik noemde hem Niels. Dat was wel heel vet om te doen. De dag daarna heb ik afscheid genomen van de dames en ben ik op de bus naar Byron Bay gestapt.

Over Byron Bay heb ik weinig te vertellen. Dit komt doordat ik 5 dagen ziek op bed heb gelegen. Echt waardeloos. Maar goed, dat kan ook hier gebeuren. Het was niet leuk maar het hoort er nou eenmaal bij. Gelukkig knapte ik na 3 dagen wel al op. Nou na 5 dagen Byron Bay vertrok ik richting Sydney.

En daar ben ik nu nog steeds. De afgelopen 5 dagen heb ik samen met Jordy, Carl en Eut (vriend van Jordy en Carl) Sydney nog een keer goed bezocht. En vooral heel veel gefeest. Want dat hoort er natuurlijk wel bij. Vanochtend heb ik afscheid genomen van de mannen. Zij trekken naar verder naar Melbourne en Adelaide. Vanavond heb ik met een Engelse afgesproken om wat te drinken. Ik ken hem nog van Cairns. Het wordt ongetwijfeld weer een gezellig avond.

Morgen komt Inge hier aan dus die zie ik ook nog even. Haar reis gaat beginnen en die van mij is in Australië over. Best raar. Het lijkt net gisteren dat ik hier aan kwam. Maar goed, er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Ook kijk ik er stiekem wel een beetje naar uit om terug naar Nederland te gaan en iedereen weer te zien.

Dit was het dan, Australië. Het was ge-ni-aal!

Thailand here I come!

  • 11 Juli 2012 - 07:34

    Elles:

    Broertje!!
    Een olifant die Niels heet? Waarom:P ik snap de bijnaam puppy wel, maar niet die van de olifant!!
    Wijs Inge en de vier meiden waarmee ze is vertrokken nog even goed de weg, maar daar heb jij vast geen moeite mee! Ik heb haar jouw nummer gegeven dus dat komt goed!
    Doe voorzichtig in Thailand doe the roadtrip niet na! Heel veel plezier en over een maand zien we je weer:D! Xx

  • 11 Juli 2012 - 08:27

    Mams:

    Mooi om te horen dat je zo genoten hebt in Australie en New Zealand. Maar dat konden we wel op maken uit al je verhalen, stiekem ben ik ook een beetje blij dat je met een maand weer thuis kom. XXX

  • 11 Juli 2012 - 13:43

    Jerry:

    TLDR

  • 11 Juli 2012 - 19:44

    Gerard Bot W'hoof:

    Kunnen we weer van je genieten? Welk referentiekader moet ik daar nu weer bij hebben? Het is: geluld. De 'l" staat niet in 't kofschip. Anders was dat wel een kolfschip geweest. Het valt me verdomd nog mee dat je iets twee minuten hebt onthouden. Hoe vet waren die schildpadden. Hoeveel wogen ze? Grappige woordspeling'"kampf". Je hebt toch geen Catsliedje gezongen, hoop ik. Lijkt me prachtig, drie dagen met die Engelse meiden doorbrengen in je kamer. Waarom noem je die olifant Niels? Je hebt een prachtige reis gehad, Erik. En eh...een maandje Thailand is ook niet erg, hoor. Ik zie je over een maand op de enige echte kermis die er is.

  • 16 Juli 2012 - 15:17

    Ilse:

    Eer!!

    Weer eens dronken ? Het zal ook wel niet! Oh erik, je verhalen zijn weer echt super! En je camer stuk maken is ook echt iets voor jou ;). Mooie foto's op facebook!

    Je land 15 augustus zie ik ? Ik verwacht je met kermis Whoof te zien om de borrel :). Dan mag je al je verhalen live vertellen! Als je dat graag wilt ;)

    Veel plezier nog in Thailand!

    xx Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Na een fantastische eerste reis heb ik besloten om een tweede reis te gaan maken met wederom als bestemming: Australie. Deze keer zal mijn reis mij langs de westkust nemen. Middels deze blog kun je een beetje bijhouden van wat ik allemaal meemaak. Peace out!

Actief sinds 19 Aug. 2011
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 32339

Voorgaande reizen:

02 April 2017 - 23 Juni 2017

Tasmanie en west kust Australie

13 September 2011 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw Zeeland en Thailand

Landen bezocht: