Laatste verslag: duiken, Full Moon Party en meer! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu Laatste verslag: duiken, Full Moon Party en meer! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu

Laatste verslag: duiken, Full Moon Party en meer!

Blijf op de hoogte en volg Erik

14 Augustus 2012 | Thailand, Bangkok

Een bijzonder goede morgen iedereen,

Ja, dat was het dan. Mijn reis die in zijn totaliteit elf maanden heeft geduurd, en mij naar 3 landen aan de andere kant van de wereld heeft gebracht. In deze elf maanden heb ik de meeste gekke, ongelofelijke, bijzondere en unieke ervaringen opgedaan. Daarnaast heb ik een hoop nieuwe vrienden gemaakt waarmee ik de meeste gezelligste avonden en zwaarste ochtenden gedeeld heb. Maar dat kan ook bijna niet anders want iedereen wil hier het beste er uit halen, het meeste zien en doen en bovenal: genieten. Dat heb ik ook zeker gedaan!

Nu ik dit zo schrijf komt de regen in Bangkok met bakken uit de lucht. Heel erg is dat niet aangezien Bangkok wel een schoonmaakbeurt kan gebruiken. Want wat is het hier smerig, ranzig en chaotisch. Om over de geur nog maar niet te beginnen. Bangkok is verre van mijn favoriete bestemming. Zo, dat moest er even uit. Voor nu heb ik even genoeg geklaagd.

De afgelopen 3 weken heb ik om heel eerlijk te zijn niet heel veel gedaan. Mijn leven bestond met name uit relaxen in de hangmat aan het strand, boekje lezen, filmpje kijken, biertjes drinken en heel veel massages. Dat laatste ga ik absoluut missen. Dus mochten er mensen zijn die die dit lezen en mij vanaf morgen 1 of meerdere keren per week willen masseren. De vacature is open. En lees wel, dit is niet zomaar wat. Niet iedereen kan tegen zijn of haar vrienden zeggen van: Je raad noooooit wat ik gister heb gedaan. Ik heb Erikdinho gemasseerd! Maar nu even terug naar het zakelijke gedeelte. Want dat hoort er natuurlijk ook bij. We gaan als professionals met elkaar om. Sollicitanten kunnen mij persoonlijk benaderen, een mail sturen, bellen of smsen of heel simpel hier een berichtje achter laten. Let wel, er is een onbetaalde proefperiode! Hoe lang deze is hang geheel van sollicitant af. En voor ome Gerard Bot uit "Wervershoof" zeg ik alvast. Familie gaat niet voor, u moet net als de rest achteraan aansluiten. Want ik weet dat u staat te springen.

Maar goed, wat heb ik dan wel gedaan naast het bovenstaande. Zoals ik in mijn vorige verslag al aangaf heb ik gedoken. Ik heb in Koh Tao een 4 daagse duikcursus gedaan. Deze bestond uit een theoretisch en praktisch gedeelte. Het Theoretische gedeelte was zoals gewoonlijk oersaai maar wel heel belangrijk. Mijn eerste dag stond ook volledig in het teken van theorie en kreeg ik zelfs huiswerk mee! De volgende dag moest ik om 9 uur bij de duikschool zijn, In de ochtend heb ik mij voornamelijk met de theorie bezig gehouden. In de middag zijn we naar het zwembad gegaan om daar te oefenen. In het water hebben we de basis technieken geoefend zoals: duikbril klaren, tekens, alternatieve luchttoevoer gebruiken, gewichtloos blijven en nog veel meer. Die avond had ik weer huiswerk. Het voelde net als school, maar was wel een stuk leuker.

De volgende dag begon het echt werk. We gingen de boot op, op naar het reef. Daar aangekomen hebben we de onze uitrusting aangetrokken en zijn we in water gegaan. We hebben die dag tot 12 meter gedoken. en het was super vet! Het reef was super mooi en ik heb enorm veel vissen gezien. Ook een Trigerfish. Dit is een vis die als hij zich bedreigd voelt een extra vin (triger) laat zien. En als deze vin zichtbaar is, is het oppassen geblazen. Toen ik hem zag was er niks aan de hand en zwom hij rustig rond. Want koetelen kunnen ze hier ook! We hebben die dag 2 duiken gedaan en zijn niet dieper als 12 meter gegaan.

De laatste dag zijn we weer de op boot gegaan naar het reef. Deze keer zijn we tot 17 meter gedoken. Daar hebben we een aantal oefeningen/skills gedaan. Ook hebben we een controlled emergency ascent gedaan. Dit houdt in dat je zonder lucht komt te zitten. En je zo snel mogelijk naar het wateroppervlakte moet stijgen aan de hand van je buddies z'n lucht. Maar dit wel gecontroleerd. Natuurlijk ging dit allemaal prima. Later die dag hebben we nog een 2e duik gedaan. Tot 18 meter zijn we helaas niet gekomen omdat de boot motorpech had. Hierdoor werden we gedwongen om op dezelfde plaats een 2e duik te doen. Er was genoeg te zien dus heel erg vond ik dat zeker niet. En toen was ik klaar. Ik ben nu gecertificeerd om tot 18 meter te duiken, super vet natuurlijk! Die avond moest dat natuurlijk gevierd worden en heb ik samen met Simon en Harley een kroegentocht gedaan.

De volgende dag ben ik op de boot naar Koh Panghan gestapt. Hier heb ik eerst 3 dagen gerelaxt en gefeest met Harley en Simon. De 4e dag was de Full Moon Party. Dat was één groot gekkenhuis. Alles kon en alles mocht. En er was niemand die het controleerde. Geen uitsmijters, geen beveiliging en geen politie. Het was één complete chaos. Wat er wel was waren EHBO posten. Die waren nodig ook. Want er werd letterlijk met vuur gespeeld. Je kon namelijk touwtje springen, limbo dansen en door hoepels heen springen. Alleen stond alles in de brand. Dus mensen liepen continu brandwonden op. Want dronken mensen en touwtje springen dat gaat gewoon niet samen. Aan het eind van het feest zag je ook een heel veel mensen met verband om hun enkels, schouders en armen lopen. De stemming en vreugde werd er echter niet minder om.

De dagen na de full moon party bestonden vooral uit heel veel relaxen. Voordat ik terug naar Bangkok ging ben ik nog 4 dagen op Koh Samui verbleven. Daar heb ik geen noemenswaardige dingen gedaan. Zoals iik al zei vooral heel veel relaxen.

Ja, en nu Bangkok. Hier ben ik 4 dagen verbleven en nu is mijn laatste dag aangebroken. Over 7 uur stap ik het vliegtuig in om na een vlucht van 12 uur weer in Nederland te landen. Het weer is super las ik dus dat is top. Ik moet er namelijk niet aan denken om in temperaturen onder de 20 graden thuis te komen. Dat zou echt ijs maar dan ook ijskoud zijn.

Graag wil ik iedereen bedanken die tijd heeft genomen om mn verhalen te lezen. Daarnaast vond ik jullie reacties op dit blog, facebook, sms of via via altijd super om te horen of lezen. Nogmaals bedankt!

Dit was het dan, 11 maanden reizen, het was top! Tot morgen!

Erik

  • 14 Augustus 2012 - 14:06

    Rob:

    Tot zo tijger! Maak je borst maar nat, ook hier gaat het feesten gewoon door, plekje op de boot voor zaterdag is al vrij gemaakt hoor:)

  • 14 Augustus 2012 - 14:14

    Marielle:

    Erik! Alvast welkom thuis! Vond je verhalen echt superleuk om te lezen!
    Tot snel!

  • 14 Augustus 2012 - 20:07

    Mam:

    Ik zie er naar uit om je na 11 maanden weer een dikke knuffel te geven, de appeltaartb is gebakken je bedje schoon en een extra deken voor de break, wat zal je weer lekker slapen tot straks.

  • 14 Augustus 2012 - 20:20

    Annemiek:

    haha je moeder heeft je zo te zien heel erg gemist!!
    Maar goede reis terug!! was leuk je verhalen te lezen!!

  • 15 Augustus 2012 - 16:53

    Lenie:

    Kom je snel een biertje/colatje/snackie halen bij el en mij op de wervershoofse kermis?! X

  • 16 Augustus 2012 - 17:37

    Elles:

    En nu ben je weer lekker thuis! Gezellig hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Na een fantastische eerste reis heb ik besloten om een tweede reis te gaan maken met wederom als bestemming: Australie. Deze keer zal mijn reis mij langs de westkust nemen. Middels deze blog kun je een beetje bijhouden van wat ik allemaal meemaak. Peace out!

Actief sinds 19 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1754
Totaal aantal bezoekers 32338

Voorgaande reizen:

02 April 2017 - 23 Juni 2017

Tasmanie en west kust Australie

13 September 2011 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw Zeeland en Thailand

Landen bezocht: