Bali, Darwin, roadtrip, duiken & Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu Bali, Darwin, roadtrip, duiken & Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu

Bali, Darwin, roadtrip, duiken & Cairns!

Blijf op de hoogte en volg Erik

16 Juni 2017 | Australië, Cairns

Hier is die dan, m'n laatste blog van deze trip. De vorige keer gaf ik aan naar Bali te vliegen, nou dat hebben we geweten!

Het begon allemaal goed want zowel mijn telefoon als horlogebandje gingen op de dag van vertrek kapot, een goed begin is het halve werk. Dan maar zonder. Na een goede vlucht, die ik vrijwel helemaal geslapen heb, kwamen we aan op Bali en daar begon het direct. Direct nadat we de douanen door waren begon het taxiterreur. Er stonden tientallen chauffeurs op ons te wachten en pakte onze arm vast of liepen domweg met ons mee, heel irritant. Na honderden van die gasten te hebben genegeerd spraken we er toch maar een aan. Toen begon de volgende opgave, het onderhandelen over de prijs. Na wat ge-heen-en-weer waren we eruit. Onze trip begon normaal op de weg maar al snel sloegen we opeens een vage steeg in die steeds maar smaller werd en zo ging het maar door. Soms moest de taxi zelfs 2 tot 3 keer steken voordat hij de bocht kon maken. Wat gaan we nu weer beleven dacht ik. Toch na ongeveer 20 minuten kwamen we bij ons hotel aan. Daar hebben we ingecheckt en een paar biertjes gedronken.

De tweede dag werden we vroeg wakker en zijn we direct naar het strand gegaan. Daar aangekomen werden we weer overspoeld met Indonesiërs die allemaal wat van ons wilde. Uiteraard zijn we stug doorgelopen totdat we in gesprek raakte met een Australiër. De rest van de dag hebben we vooral heel veel bier gedronken. Tussendoor heb ik de golven nog even getemd want dat was alweer een poosje terug. Vele biertjes later zijn we terug naar ons hotel gegaan.

Voor de volgende dag hadden we een gids gehuurd. Hij bracht ons allereerst naar een plek waar we allerlei wateractiviteiten konden doen. Nick en ik zijn samen op een bananenboot geweest wat best vet was. Daarna zou ik nog even voordoen hoe je moet wakeboarden. Dat liep alleen iets anders dan gepland en ik bakte er 0,0 van. Het heeft me alleen geld en mijn ego gekost. Met name dat laatste deed pijn en ligt daar nog ergens op de zeebodem. Na deze stop zijn we verder gegaan naar Ubud. Daar hebben we een tempel bezocht en zijn we naar het Monkey forest gegaan. Dat was beide best gaaf om te zien en te ervaren. De apen zijn erg gewend aan mensen en klimmen op je hoofd en schouder. Ook moet je oppassen want het blijven wilde dieren. Zo ben ik er door een gebeten maar gelukkig niet ernstig en er was geen bloed. Volgens de verzorger kon het daarom gelukkig geen kwaad. Onze laatste stop was bij een grote waterval. Dat was was een aangename afwisseling omdat het op Bali erg warm en benauwd is. Na een frisse duik zijn we de auto ingestapt en terug naar ons hotel in Kuta gegaan. Verder hebben we die dag niet veel gedaan. Vooral gerelaxt.

De volgende dag zijn we wederom vroeg naar het strand gegaan en stond het die dag vooral in het teken van surfen. Uiteraard zijn er de nodige golven getemd, al ben ik ook een paar keer vies gesnaked. Het hoort er natuurlijk allemaal bij. Verder gingen we wederom behoorlijk aangeschoten terug naar het hotel. De volgende dag werd ik vroeg wakker aangezien Nick een voedselvergiftiging had opgelopen, en geen kleintje ook. Man man man wat ging die vent tekeer. Ik ben snel langs de drogist gegaan om wat medicatie te halen. In de loop van de middag ging het, naar omstandigheden, beter met hem en konden we gewoon onze vlucht naar Darwin pakken.

Eenmaal terug in Darwin kon ik gelijk m'n bed gelukkig in en heb ik wat kunnen bijslapen. Dat was nodig ook want ik zou later die dag met een zoutwater krokodil zwemmen! Wat was dat vet zeg! Ik heb met een 5,5 meter lange krokodil gezwommen terwijl deze werd gevoed. Die tanden, klauwen en de bek van dat beest zijn gigantisch! Na deze super gave ervaring ben ik vroeg onder de wol gedoken want de volgende dag gaan we op roadtrip!

Om 9 uur werd ik door Rob, een jongen uit notabene Enkhuizen, opgehaald. Wat kan ik over deze trip vertellen? Ja, de roadtrip was lachen maar wat hebben we gezien? Eigenlijk helemaal niks... we hebben in 3 dagen ongeveer 3.000 afgelegd en vooral heel veel vlaktes gezien. Bij cairns werd alles een stuk groener en kon je merken dat je in een tropisch gebied terecht kwam. Verder was het vooral heel veel rijden en savonds kamperen in the middle of nowhere.

Eenmaal in cairns heb ik de eerste 2 dagen niet veel gedaan. Ik voelde mij niet lekker en heb vooral mijn rust gepakt. Toen ik mij weer wat beter voelde heb ik nog wel samen met Nick en Rob een tour geboekt naar the great barrier reef. De vorige keer dat ik daar was, was het nogal bewolkt en kon ik de kleuren niet zo goed zien. Ook werd het weer eens tijd om mijn duikvaardigheden op te poetsen. Dat was immers ook alweer 5 jaar terug. Zo gezegd zo gegaan en zo stonden we een dag later op een boot richting het reef. Gelukkig zat het weer mee en was het zicht goed. Wat was het weer een gave ervaring! Het duiken was even wennen en tijdens de eerste duik kwam alles weer een beetje terug. Dat smaakte naar meer en dus heb ik direct een tweede duik gedaan! We hebben vooral heel veel koraal gezien en een aantal schildpadden, maar als ik eerlijk ben was vooral het duiken zelf dé ervaring. Ik wil meer nog meer! Op de weg terug kregen we uitleg en gaf onze instructeur de tip om, als we tijd hadden, richting Ayr af te reizen voor de Yongala dive. Dat schijnt een van de mooiste duikplaatsen in Australië te zijn. Mijn interesse was gewekt!

De volgende dag heb ik niet veel gedaan. Totdat m'n roommates mij vertelde over een feest in het hostel. Je moest alleen wel verkleed... laat ik dat nou net geen probleem vinden. En zo stond ik nog geen uur later in een nonnenpak met bijpassende netpantys in de kroeg. En ja het was een onvergetelijk feest, de beste van m'n trip tot dusver! Alleen was het niet zo fijn dat de wekker na 2,5 uur slaap alweer ging. Ik had namelijk een tour geboekt. Gelukkig kon je veel zwemmen waardoor mijn kater redelijk te behappen was.

Uiteraard ben ik tussendoor bezig geweest met de Yongala dive. Daardoor zat ik 2 dagen later in de bus om 600 km af te reizen naar Ayr. Daar heb ik 2 dagen terug de duik gedaan. Dat was ook een onvergetelijke ervaring. We zijn om het wrak van de SS Yongala gedoken en hebben ontzettend veel vissen en een mega schildpad gezien. Ik heb daar in totaal 2 dives gedaan en ben tot 23 meter diep gedoken. Wel had ik tijdens de eerste duik een typische Erik actie. Tijdens de briefing kregen we te horen dat we tijdens het duik gebruik moeten maken van een touw waarmee we naar beneden konden duiken. We mochten deze daarom absoluut niet loslaten. En ja hoor, 1x raden wie het touw los liet en deze door de stroming niet meer kon grijpen? Juist ja, ik. Gelukkig was dit snel opgelost en konden we onze duik vervolgen. Het was absoluut de moeite waard en het was onwijs gaaf om het wrak op de zeebodem te zien. Er waren duizenden vissen en waterplanten wat de ervaring compleet maakte. Ik raad iedereen deze duik aan!

Gister ben ik terug gereden naar cairns en verder heb ik niet veel plannen. Mijn laatste week is letterlijk aangebroken en ik zal vooral nog ontspannen en genieten van de heerlijke warme weer. Maandag heb ik nog 1 trip gepland en donderdag vlieg ik terug om vrijdagochtend in Nederland te landen.

Tot snel!

  • 16 Juni 2017 - 22:15

    Mam:

    Ik had de foto's van je trips al gezien, prachtig man. Toch ook heel fijn dat je volgende week weer thuis kom.
    Xxx

  • 16 Juni 2017 - 22:43

    Elles:

    Hee broer! Wat een ervaringen weeer! Foto's waren weer vet, maar nog leuker om het verhaal te lezen. Volgende week gewoon weer real live!
    Ps. Wie had nu je horloge gered (carnavalsmomentje)

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Na een fantastische eerste reis heb ik besloten om een tweede reis te gaan maken met wederom als bestemming: Australie. Deze keer zal mijn reis mij langs de westkust nemen. Middels deze blog kun je een beetje bijhouden van wat ik allemaal meemaak. Peace out!

Actief sinds 19 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1276
Totaal aantal bezoekers 32344

Voorgaande reizen:

02 April 2017 - 23 Juni 2017

Tasmanie en west kust Australie

13 September 2011 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw Zeeland en Thailand

Landen bezocht: