Op naar het volgende avontuur! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu Op naar het volgende avontuur! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende avontuur!

Door: Erikgoesaustralia

Blijf op de hoogte en volg Erik

26 November 2011 | Australië, Brisbane

Daar ben ik weer!

Dit wordt voorlopig mn laatste verslag. Ik ben na een hectische reis gister in Brisbane aangekomen. Vanuit hier ga ik opzoek naar werk.

Maargoed de laatste week in NZ. Na Wellington ben ik naar Taupo gegaan. Daar eenmaal in het hostel kwam ik een oude bekende, Cecile tegen. Zij zat ook in m'n "australian backpackers groep". Heel toevallig. De volgende dag hebben Erik, Cecile, Karin en ik de Tongariro Crossing gedaan. Dat is een hike van 19,4 km. Echt enorm mooi. Ik ben zeker geen wandelaar maar het was echt de moeite waard. Achteraf vond de 19,4 km nog best wel mee vallen. Er zat maar 1 "zwaar" stuk in. We hebben de tocht in iets minder dan 6 uur gedaan. Maar zoals ik al zei: Ik had hem zwaarder verwacht ;).

De dag na de wandeling stelde niet zoveel voor. Dit kwam met name door het slechte weer. Hierdoor konden we weinig doen. Helaas heb ik deze dagen er soms ook tussen zitten ;).

Na 3 nachten Taupo zijn we naar Rotorua gereisd. Daar zijn we bij ons hostel afgezet. Dezelfde middag hebben we een tour door Hobbiton gedaan. De vorige keer dat we daar waren werd er nog gefilmd voor The Hobbit die eind volgend jaar uit komt. Daardoor konden we de tour helaas niet doen. Toen de shuttle bus ons eindelijk (30 min te laat) kwam ophalen bleek dat er niet genoeg plek in de bus was. Ze vroegen direct of wij er de volgende dag ook nog waren. Dat waren we wel, maar we wouden de tour die dag doen. Het was zonnig en bovendien haddden we voor de volgende dag al een andere activiteit geboekt. Gelukkig kon er wat worden geregeld. We moesten alleen een uurtje wachten. Geen probleem natuurlijk. Om 4 uur kwam er een auto voor rijden en werden we door 1 van de gidsen opgehaald. Heel toevallig heette onze gids ook Erik. Het was Erik, Erik en Erik. Maargoed, eenmaal aangekomen waren alle rours al begonnen en konden we nergens meer aansluiten. Toen besloot Erik ons na sluitingstijd een prive tour te geven. Als goedmakertje kregen we nog een gratis lunch op de koop toe. De tour zelf was echt perfect. Echt heel gaaf om met zn 3-en door het park heen te lopen zonder dat je door andere toeristen omver wordt gelopen. De foto's mag ik helaas niet op het internet zetten ivm de film die volgend jaar pas uitkomt. De tour was echt heel gaaf.
Op de heenweg was ik inslaap gevallen en dat was maar goed ook. Erik houd er namelijk wel van om korte bochtjes te nemen en af en toe "per ongeluk" op de andere weg helft te rijden. Opzich niet heel erg, maar hij heeft het alleen zelf pas later door. Ik heb het overleefd...

De volgende dag zijn we naar White Island gegaan. Dat is een active vulkaan. Na een autorit van 1,5 uur moesten we nog 1,5 uur op de boot zitten voordat we op het eiland waren. Daar eenmaal aangekomen kregen we een toch van 1,5 - 2 uur. Dat was echt heel gaaf. De foto's staan op fb. Het landschap is echt heel bijzonder. Af en toe zelfs een beetje onwerkelijk maar echt heel gaaf. Dan is het weer rood, dan paars, dan wit heel bijzonder. Overal zie je gijzers en kokend water/modder. Ik was heel blij met m'n gasmasker. Als je midden in zo'n stoomwolk zit kan je namelijk heel lastig adem halen. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar ter vergeefs. Onze gidsen gaven ook toe dat het die dag wel behoorlijk extreem was. Na een tocht van 2 uur en ongeveer 150 foto's verder begon de terug reis weer. Weer 1,5 op de boot en 1,5 uur met de auto. Het was wel zeker de moeite waard.

De dag daarna hebben we een aantal zaken geregeld met betrekkig tot onze terug reis naar Australie.

De dag erop zijn we om half 10 door de Magic bus opgepikt en zijn we om 5 uur in Aucland aangekomen. Onze buschauffeur was een beetje triest en wou niet even 5 km omrijden om ons bij het vliegveld af te zetten. Het was misschien 10 min met de bus, maar nu moesten we zeker 30 min met een volle bepakking lopen. Gelukkig kregen we al snel een lift en werden we alsnog bij het vliegveld afgezet. De Nieuw Zeelanders zijn echt heel vriendelijk.

Natuurlijk was onze vlucht 1,5 uur vertraagd en konden we pas om half 10 aan boord. Na een zeer relaxte vlucht zijn we uiteindelijk in Brisbane aangekomen. Erik en ik zaten in de middelste rij en de 2 stoelen naast ons waren onbezet. we konden dus mooi languit film kijken. Ideaal, vooral met mijn lange benen.

Het avontuur in New Zealand is helaas over, maar was echt ge-wel-dig. Het mooie is, is dat het nieuwe avontuur voor de deur staat: Australie!

Nu wordt het tijd om een eind aan het verhaal te maken. Ik ga nu snel opzoek naar werk!

Later!

Later!

  • 26 November 2011 - 10:02

    Gerard Bot W-hoof:

    Zo, eindelijk aan het werk, knul? Mooie wandeling gemaakt, ik zou er graag bij zijn geweest. Kon je de bochten een beetje maken, met die platvoeten? We wouden een tour maken. Wouden, wat is dat nou weer? We bossen een tour maken? We wouwen een tour maken? We wilden een tour maken. We woods een tour maken? Beetje opletten, hoor!
    Man, zet die foto's gewoon op de site. Je wordt wel erg braaf! Er wordt heel wat afge-erikt in Australie. De reis is prachtig. Je schrijft voorlopig niet meer, omdat je gaat werken. Da's jammer. Juist dat wil ik lezen. Hoe jij onder de brandende zon ligt te creperen, lange dagen maakt, smachtend naar een glas water. Dat soort dingen. Word ik gelijk wat minder jaloers op jou en je reis. Lange dagen, weinig bedrust, zeven dagen in de week. Na zulke mooie en inspirerende verhalen over je reis, mag ook de andere werkelijkheid wel beschreven worden. In ieder geval sterkte met de arbeid.

  • 26 November 2011 - 12:29

    Nina:

    Het is elke x weer leuk om je verhalen te lezen! Nu helaas werken, maar dat hoort erbij en dan kan je straks weer helemaal los! Succes eer! Xxx

  • 28 November 2011 - 08:52

    Ilse:

    Eer! Erg leuk weer om je verhalen te lezen:). Je verhaal over de vulkaan klinkt echt super! Hopelijk heb je snel werk, anders wordt het Nederland zeker;)? Veel plezier nog:)

    xx

  • 30 November 2011 - 14:55

    Ria.:

    Hallo Erik,
    Het zijn weer mooie verhalen en ik geniet er van om ze te lezen.Ik hoop dat je leuk werk mag vinden ,en dan maar weer op naar je volgende vehaal .Groetjes.

  • 02 December 2011 - 15:11

    Meriam:

    En wij hier maar zwoegen om surprices af te krijgen voor 5 dec.
    Ik hoor van je moeder dat je kerstbomen gaat verkopen, hopelijk wel een beetje wagemakerbomen" lekker hoog en veel groen bezaait met hars, wrijf dat door je haar, krijg je krullen van. ha ha succes met de verkoop, hopelijk zit er een leuke premie voor je in. groetjesssssss

  • 24 December 2011 - 13:12

    Frank:

    Heey Erik,

    Ik wou je nog ff fijne kerstdagen wensen en alvast een fijne jaarwisseling!!! Succes met je lange werkdagen!

    Xxx Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Na een fantastische eerste reis heb ik besloten om een tweede reis te gaan maken met wederom als bestemming: Australie. Deze keer zal mijn reis mij langs de westkust nemen. Middels deze blog kun je een beetje bijhouden van wat ik allemaal meemaak. Peace out!

Actief sinds 19 Aug. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 32379

Voorgaande reizen:

02 April 2017 - 23 Juni 2017

Tasmanie en west kust Australie

13 September 2011 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw Zeeland en Thailand

Landen bezocht: