Van Broome naar Darwin! - Reisverslag uit Broome, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu Van Broome naar Darwin! - Reisverslag uit Broome, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu

Van Broome naar Darwin!

Blijf op de hoogte en volg Erik

29 Mei 2017 | Australië, Broome

Het is inmiddels al even terug, maar bij deze een update. Het is jammer dat ik de kermis heb gemist, maar daar staat dit mooie avontuur tegenover en heb ik voor geen goud willen missen!

Tijdens mijn laatste blog gaf ik aan dat ik een weekje in Broome moest overbruggen. Dat heb ik gedaan en om eerlijk te zijn stelde dat niet veel voor, voornamelijk heel veel relaxen. Na een week werd ik opgehaald door onze tour guide; Naill. Hij is een klasse apart en een echte reptielen freak! Ik kan hem het beste omschrijven als een jonge versie van Crocodile Dundee. Zo stopte hij onderweg plots en ving hij frilled neck lizard en dit was slechts het begin... Na enkele uren rijden kwamen we bij onze eerste stop aan: Mannings Gorge. Daar was een meertje waarin we konden zwemmen. Wij waren echter niet de enige aangezien er ook 5 fresh water krokodillen in zwommen. Je had de gezichten van sommige moeten zien, fantastisch. Ondertussen was ik rustig baantjes aan het trekken. Volgens Naill waren deze crocs harmless en dus probeerde hij er 1 te vangen. Helaas lukte dat deze keer niet. Nadat we een uurtje gebadderd hebben, hebben we een kampvuur gebouwd en wat alcoholische versnaperingen genuttigd. Toen was het tijd voor de eerste nacht in mijn swag. Wat is een swag? In feite een soort van zak waarin je je slaapzak en kussen stopt. Vervolgens zet je het het kopstuk op en ga je erin liggen. Op zich was dit goed te doen op het dunne matje (geen 3 cm dik) na. Mijn rug was redelijk stijf de volgende dag.

Na een wat onwennige nacht zijn we de volgende dag verder getrokken Galvins Gorge. Dat is een waterhole waar je kan zwemmen en relaxen. Echter was er weinig tijd om dit te doen want binnen no time had Naill een 2 meter lange slang gevangen. Een giftige al was deze niet dodelijk. Nadat we deze allemaal hadden vastgehouden vond hij een ander reptiel waarvan ik de naam ben vergeten.
Toen alle reptielen waren vrijgelaten zijn we terug gegaan naar het kamp. Vanuit daar zijn we naar Mannings Gorge gelopen aangezien we daar de dag ervoor geen tijd voor hadden. Manning Gorge vind ik één van de mooiste stukken die ik tot dusver heb gezien van Australië. Echt fantastisch! Daar hebben we gezwommen en zijn we van de waterval afgesprongen. We begonnen vrij laag en de hoogste sprong was uiteindelijk vanaf 12 meter. Dat was wel fors moet ik zeggen. Later die dag zijn we verder gereden naar Mt Elisabeth voor onze overnachting. Daar hebben we kennis gemaakt met de huiskangoeroe; Chloë. Savonds hoorde ik haar ook langs m'n swag hoppen. Een bijzondere ervaring.

De volgende dag zijn we verder gereden naar El Questro. Daar hebben we ons kamp opgezet en zijn we naar Emma's Gorge gelopen. Dat was (wederom) een waterval al was het water hier koud, heeeeel koud... Die nacht heb ik een beetje te diep in het glaasje gekeken. Ik kan jullie vertellen dat je dan niet lekker in de bus zit. Zeker niet op onverharde wegen waar af en toe zomaar een gat of drempel is waardoor je uit je stoel wordt gelanceerd, of je hoofd tegen het raam stoot. Beide is mij meerdere keren overkomen die dag. En dat terwijl ik verre van fit was. Verder hebben we die dag niet veel gedaan en hadden we die middag "vrij".

De volgende dag ging de wekker vroeg en hebben we vooral veel gereden. Aan het eind van de dag kwamen we aan bij de Bungle Bungle waar we de zonsondergang hebben gezien. Na een goede nachtrust zijn we de bungle bungle ingedoken en hebben we 2 lange hikes gedaan. Dat was een mooie tocht door een fantastisch gebied. Eenmaal compleet en in de bus zijn we naar Lake Argyle gereden. Daar hebben we samen gegeten en savonds zijn we met Naill op krokodillen jacht gegaan. Helaas mag hij van zijn baas geen grote pakken omdat dat toch wel een beetje gevaarlijk is. Daarom ving hij een baby croc die we allemaal mochten vasthouden. Daarna ving hij ook een schildpad en een children snake. Dat was echt super vet! Na onze jacht zijn we teruggereden en onze swag ingedoken.

De volgende dag hebben we een cruise gedaan op Lake Argyle. Tijdens deze tocht hebben we rock wallabies en kangoeroes gezien. Ook zijn we naar een jump klif gevaren waar we vanaf gesprongen zijn. Het water was heerlijk warm (27 graden) en toen we weer in de boot zaten vertelde onze schipper doodleuk dat er 25.000 krokodillen in het meer zwemmen. En aangezien het
water warmer dan 25 graden was betekende dat ze ook allemaal in het water waren... Maaaaaaaaar als het goed is zijn het allemaal maar fresh water crocks en die zijn "ongevaarlijk". Fijn.
Eenmaal verder zagen we al snel de eerste crocs zonnen, uiteindelijk hebben we er een stuk of 6 gezien, de meeste zwommen immers in het water waar wij ook in hebben gelegen.

Na een mooi avontuur in Lake Argyle zijn we de volgende dag naar Darwin gereden. Daar hebben we met de hele groep gegeten en zijn we uit geweest. Mijn wekker ging echter vroeg en dus heb ik het niet laat gemaakt. Om 04:15 zou Ajax namelijk spelen en ik heb met een aantal Nederlanders afgesproken om de wedstrijd te kijken. Helaas verloren we al blijft het natuurlijk een geweldige prestatie.

De afgelopen dagen ben ik vooral bezig geweest met het vinden van een lift naar Cairns, het eindstation van mijn reis. Gelukkig kwam ik al snel in contact met Rob, een jongen uit notabene Enkhuizen! Met hem en Nick reis ik komende zondag naar Cairns. Dit zal ongeveer een week duren en dan heb ik nog een paar dagen in daar.
Tja en wat doe ik de komende 6 dagen dan? In Darwin valt niet super veel te doen. Gelukkig werden deze "lege" dagen al snel gevuld. Uiteraard stond ik in de kroeg toen Nick zei dat hij voor een aantal dagen naar Bali zou vliegen om daar te relaxen en het eiland een beetje te verkennen. Dat klonk als een strak plan en dus hebben we de volgende dag een vlucht naar Bali geboekt voor 5 dagen. Kan ik mooi nog even surfen en zie ik ook nog wat anders tijdens m'n trip. Vanavond vliegen we en zaterdag kom ik weer terug. Zo kan het gaan, een paar biertjes erin en de beste ideeën komen tot stand.

Dit was het wel weer voor nu. Mijn volgende blog zal ook gelijk mijn laatste zijn. Later!!!

  • 29 Mei 2017 - 06:53

    Maartje:

    Hou dat gevoel van die swag nog een tijdje vast ;)
    Noh!! 'En dan zie ik ook nog wat anders tijdens mijn trip'

  • 29 Mei 2017 - 22:00

    Mam:

    Maar 25000 krokodillen !!!!!

  • 31 Mei 2017 - 15:54

    Erwin:

    Weer een tof verhaal Erik! Ben erg benieuwd naar alle foto's die erbij horen:) Geniet er nog even lekker van de komende weken.

  • 31 Mei 2017 - 19:10

    Elles:

    Beetje late reactie, maar kermis ging even voor met zijn nasleep! Als ik het zo lees moet ik blij zijn als ik mijn broer heel terug krijg. Al die crocs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Na een fantastische eerste reis heb ik besloten om een tweede reis te gaan maken met wederom als bestemming: Australie. Deze keer zal mijn reis mij langs de westkust nemen. Middels deze blog kun je een beetje bijhouden van wat ik allemaal meemaak. Peace out!

Actief sinds 19 Aug. 2011
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 32350

Voorgaande reizen:

02 April 2017 - 23 Juni 2017

Tasmanie en west kust Australie

13 September 2011 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw Zeeland en Thailand

Landen bezocht: