Skydive en surfen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu Skydive en surfen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu

Skydive en surfen

Door: Erikgoesaustralia

Blijf op de hoogte en volg Erik

01 Oktober 2011 | Australië, Byron Bay

Hoi allemaal!

Daar ben ik weer. Dit keer vanuit Byron Bay waar het echt ongelovelijk hard regent. Niet normaal. Maargoed dat is hier vaak maar tijdelijk want morgen wordt het weer mooi weer en ga ik waarschijnlijk lekker surfen :)

Tja, wat heb ik de afgelopen tijd allemaal beleefd. Nou in ieder geval al meer dan de afgelopen 5 tot 10 jaar, denk ik zo. Alles gaat hier zo makkelijk en zo snel. Het lijkt wel alsof ik een uur geleden m'n familie heb uitgezwaaid op Schiphol, het is allemaal moeilijk te beseffen.

Ongeveer een uur na m'n vorige verslag had ik besloten te gaan skydiven. Waarom? Omdat het kan. Ik heb daarna direct met moeders geskypd en die was natuurlijk erg bezorgd. Maar mam, ik heb het overleefd, en het was ge-wel-dig.

Het rare was dat het eigenlijk helemaal niet eng is. Het gebeurd zo snel. Je krijgt wat instructies van je instructeur (doh!), en voor je het weet zit je in het vliegtuig en klim je in minder dan 10 min naar 14.000 ft hoogte. Dit is ongeveer 4 km. En dan gebeurd het. Eerst gaat het oranje lampje aan, dat betekend dat het nog 3 min vliegen is. Dan het rode lampje, wat nog 1 min betekend en voor je het weet gaat de deur open en zit je op het randje van het deuropening. En dan ga je, 1 minuut vrije val. Echt een aanrader en ik ga het zeker nog een keer in mn leven doen. Na een minuut je longen uit je lijf te hebben geschreeuwd van de adrealine gaat de paraschute open. Dan voel je wat schokken en opeens zweef je boven de blue montains. Het vette was dat ik zelf ook mocht sturen ook een hele leuke ervaring. Eenmaal op de grond besef je pas hoe veel pijn je oren doen. Want een stijging en daling van 14.000 ft in minder dan 12 min tijd geeft een behoorlijke druk op je oren. Maar dat neem ik graag op de koop toe:).

Na de skydive heb ik 3 avonden wat rustiger aan gedaan omdat het geld behoorlijk snel ging. Maar daarna was het natuurlijk weer party hardy :) in Sydney, waar het eigenlijk elke avond feest is. Ik zal me er in ieder geval niet vervelen.

Afgelopen week ben ik 5 dagen op "surfkamp" geweest. Het is eigenlijk overdag 4 uurtjes surfen (2 uur in ochtend, en 2 uur in middag) en s'avonds keihard feesten.
Onze eerste surflocatie was in het beach house in Crecent head. Daar maakte we voor het eerst echt kennis met de echte surfcommunity. Echt heel vet. Allemaal echte surfdudes die hun leven lang al surfen en een aantal vette tricks met hun boards doen. We zijn in totaal 2 dagen in het beach house gebleven. Overdag was het surfen en in de avond met z'n alle bij de Humphy, oftewel kampvuur. Dit natuurlijk onder het genot van een alcoholische versnapering, want dat hoort er bij. Elke dag weer opnieuw.

Na 2 dagen bij het beach house zijn we naar de volgende locatie gegaan, Spot X. Daar eenmaal aangekomen kregen we een rondleiding over het terrein en kregen we een hut (een omgebouwde zee container) toegewezen. Maargoed ik vond het allang prima als we maar konden surfen. Die dag hebben we zelf helaas niet meer gesurfd maar wel een hoop andere dingen gedaan. Ik ga hier niet alles tot in de details vertellen want dat vindt niet iedereen even leuk ;). Op Spot X heb ik geleerd hoe ik op groene, oftewel ongebroken golven, moet surfen. Heel vet. Als je vanaf het strand naar de deze golven kijkt lijken ze niet zo groot. Maar als je in het water staat en deze groene golf op je af komt besef je pas hoe groot deze zijn. Ik kan nog zo hoog springen maar ik wordt compleet meegsleurd. Het is echt heel vet als je z'n golf weet te pakken want je gaat best hard. Ik heb hier ook nog een aantal foto's van deze zal ik nog op facebook plaatsen.

Na Spot X zijn we naar Byron Bay gegaan waar ik nu dus zit. Hier zijn we in een Nomad hostel geplaatst. Dit is een behoorlijk luxe hostel in verhouding met Sydney. Maargoed ik blijf daar nog 1 nacht en dan ga ik naar een ander, veel goedkoper, hostel. Morgen ga ik lekker een surfboard huren en de hele dag surfen. Ik blijf denk ik nog 3 nachten in Byron Bay voordat ik naar Brisbane vertrek. In Byron Bay is het namelijk ook elke dag feest en en voor een biertje betaal je al snel 6 dollar. Maar dan zit je wel in een echt surfgebied. Vanuit Brisbane ga ik naar NZ, waarschijnlijk samen met Erik, maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. Ik kan deze mensen ondertussen wel en vind het ook wel weer eens leuk nieuwe te ontmoeten. Ik zie wel hoe het loopt. In NZ blijf ik, denk ik, 1,5 maand, om vervolgens weer terug te vliegen naar Brisbane. Zodra ik in Brisbane ben wordt het tijd om te gaan werken voor een aantal maanden. Het geld gaat namelijk best hard hier:). Maar er is ook zo veel te doen en te beleven.

Voor de mensen die m'n skydive fimpje nog niet hebben gezien, plaats ik de link hier: http://www.youtube.com/watch?v=z_MtQD0x1qg&feature=share

De foto plaats ik weer op facebook. Voor de mensen zonder Facebook, sorry. Het duurt te lang om de foto's op deze site te uploaden aangezien het een nederlandse website is, en ik een paar km van Nederland verwijderd ben :).

Jullie gaan nog meer van mij horen, maar voor nu zeg ik: de mazzel en tot ziens :)

  • 01 Oktober 2011 - 05:50

    Saskia De Veer:

    Hee Erik!

    Ja skydiven is behoorlijk gaaf! Heb precies hetzelfde gedaan in Cairns.
    Je hebt het ook prima naar je zin zo te lezen! Heb je filmpje gezien, was erg grappig!

    Ik ben in Hervey Bay nu. Ik vertrek morgen naar Noosa, blijf daar 3 dagen, dan 2 dagen in Mooloolaba en dan kom ik ook naar Brisbane. Dus ik hoop dat ik je nog tref voor je naar NZ vertrekt!

    Have fun!

  • 01 Oktober 2011 - 12:10

    Elles:

    Heel vet allemaal! Je maakt me wel wat jaloers hoor:P Maar dik verdiend! Heel veel plezier weer en we contacten nog!! Xx

  • 01 Oktober 2011 - 13:04

    Assie:

    Ik ben nu in Wervershoof waar het prachtig weer is. Ook met een vette borrel. Hard man. Overmorgen gewoon weer een groovy dag werken. Daarvoor reis ik wel naar Hoorn om vanuit daar 's avonds weer terug te gaan naar Wervershoof voor een vet relaxte avond met mijn kinderen: 2 onwijs gave gasten. Tot gauw stroent.

  • 01 Oktober 2011 - 16:53

    Ria:

    Hallo Erik
    Wat weer een leuk verhaal,ik heb je foto,s bekeken ziet er allemaal goed uit.Geniet maar lekker en tot het volgende verhaal. Groetjes.

  • 01 Oktober 2011 - 21:04

    Marielle:

    Fantastisch zo'n sprong maar ik zou het absoluut niet durven. Ga zo door met lekker genieten.

  • 03 Oktober 2011 - 13:06

    Annemiek:

    Hee!!

    Wauw klinkt allemaal echt super leuk!!! maar die sprong was pittig hoor! vet joh!
    Zo te zien ben je heerlijk an het genieten!;-)

    Ps. leuk shirt had je trouwens aan met springen!!:D haha xx

  • 04 Oktober 2011 - 12:51

    Anja Schoen:

    Wat een bikkel die Erik! Denk toch eens aan je vader en moeder! Margret en Wilfried, ik leef met jullie mee.
    Veel plezier nog Erik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Na een fantastische eerste reis heb ik besloten om een tweede reis te gaan maken met wederom als bestemming: Australie. Deze keer zal mijn reis mij langs de westkust nemen. Middels deze blog kun je een beetje bijhouden van wat ik allemaal meemaak. Peace out!

Actief sinds 19 Aug. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 32392

Voorgaande reizen:

02 April 2017 - 23 Juni 2017

Tasmanie en west kust Australie

13 September 2011 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw Zeeland en Thailand

Landen bezocht: