Lucky bastard - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu Lucky bastard - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Erik Wagemaker - WaarBenJij.nu

Lucky bastard

Door: Erikgoesaustralia

Blijf op de hoogte en volg Erik

11 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Daar ben ik weer,

Dit keer vanuit Brisbane. Hier zal ik ongeveer 2 dagen verblijven voordat ik naar New Zealand vlieg. Ik ga in ongeveer 5 weken heel NZ (beide eilanden) rondreizen. De bustour hiervoor heb ik al geboekt. Daarbij heb ik vanuit Queenstown een extra trip geboekt naar de studio/gebied waar Lord Of The Rings is opgenomen. Ik wil graag iedereen bedanken voor alle leuke reacties. Echt top!

Vanavond heb ik met Saskia afgesproken en gaan we verhalen uitwisselen. Zij zal waarschijnlijk al een hoop hebben meegemaakt aangezien ze al vanaf december in Australie zit.

Maargoed, m'n vorige verslag is alweer een tijdje geleden en was vanuit Byron Bay. Daar ben ik ongeveer 6 dagen gebleven en heb ik vanalles meegemaakt.
De dag van m'n vorige reisverslag heb ik samen met Timo en Koen en stel fietsen gehuurd en zijn we naar de vuurtoren gefietst. Deze staat namelijk op het meest Oosterlijke punt van Australie. Mooi, ben ik daar ook weer geweest. Het leuke was dat je vanuit daar een tocht kon lopen. Tijdens deze tocht hebben we wilde dolfijnen gespot echt heel vet. Nadat we ons leven hadden gewaagd en l[angs de klif naar beneden waren geklommen waren die *** beesten alweer weg. Mochten we weer omhoog klimmen. Ik dacht altijd dat dolfijnen intelligenten dieren waren. Mooi niet dus.

Die avond zijn we voor de verandering uit geweest naar de Cheecky Monkeys. Dat is echt een geniale bar. Precies wat voor mij. We zaten met z'n alle aan een tafel en de tafel dat de meeste geluid (herrie) maakte kreeg gratis bier en champagne. Opzich niet erg aangezien je voor een biertje al snel $7.40 betaald. Een keer raden wie er steeds het meeste herrie maakte. Precies wij! Daarnaast kon je voor $5 een heel menu kopen. 1 was niet genoeg dus dan maar 2. Ik zat echt in m'n element. Maargoed, het leuke van die tent was dat je ook prijzen kon winnen. Altijd leuk natuurlijk. Aan het begin van de avond had ik een pull bier gewonnen door antwoord te geven aan hoeveel landen Duitsland grenst. Ik sprinte naar voren en zei 5, fout, 6 fout, 7 fout. Toen kwam er een meisje en zei 1.... Ze was blond, en dus hadden we het er niet meer over. Maargoed ik ben verder gaan raden en het goede antwoord was 8. Gratis Bier! Heel leuk een pull bier maar het leukste moet nog komen.

Een uur later (dacht ik) was de volgende game. Het spel hield in dat je een knuffel aap door een gat moest gooien vanaf een meter of 10. Het lijkt eenvoudig maar is het niet. Zeker niet in de toestand waarin ik verkeerde. Er waren 3 prijzen te verdelen:

1. Een week gratis accomodatie in het Miami van Australie, Surfers Paradise. Met daarbij een VIP kaart met onbeperkte toegang tot 3 thema parken (Warnerbros Movie World, Seaworld en Aquapark Wet 'n Wild) en gratis toegang tot The Big Night Out.
2. $100
3. Een pull bier

De prijzen zaten in een dichte envelop en al had je raak gegooid wist je niet welke prijs je won.

De 4e die gooide, gooide al direct raak. K*t dacht ik. Maar er zijn nog 2 prijzen over. Er was nog 1 wachtende voor me en raad eens. Precies. die gooide ook raak. Er was nog 1 envelop over en ik mocht gooien. %#&^%&$#@%@$%^...... mis! Dan maar weer achteraan sluiten. Iedereen faalde. De 2 voor mij gooide op het randje. Toen was het mijn beurt. Ik was in volle concentratie, het zweet droog langs mn gezicht, mn benen begonnen te trillen, m'n bloed ging sneller stromen en m'n ademhaling was niet normaal. En daar kwam dat schot. Met een prachtige boog gooide ik de aap in het gat. WOOOEEEEEE, ik werd gek en het voelde net als de goal van Dennis Bergkamp tegen Argentinie op het WK. De prijs, de prijs. Wat heb ik gewonnen......
Ik greep de laatste envelop en opende hem..... JAAAAAA, de hoofdprijs! M'n mede backpackers waren hardstikke jaloers. Natuurlijk, dat zou ik ook zijn :). Later die avond was er nog een wet t-shirt contest. Ik mocht helaas niet mee aangezien het alleen voor vrouwen was. Jammer, want met mijn lichaam had ik zeker gewonnen ;).

De volgende morgen werd ik wakker met een ongelovelijke kater. De avond ervoor was een beetje wazig en ik kon me er weinig van herinneren. Dat is me hier nog niet vaak gebeurd (a). Ik trok m'n kleren aan. Toen ik ging zitten voelde ik wat in mn broekzak. Verrekt das waar ook. Ik heb gister mee gedaan en gewonnen. Wat was het ook alweer? Ik kon toen m'n geluk niet op en alles werd weer duidelijk :). Ik moest opschieten want de bus vertrok naar Nimbin. Een hippy dorp midden in de bergen. Het werd een dag om nooit te vergeten.

Een paar dagen later ben ik dus naar Surfers Paradise vertrokken om m'n prijs te innen. Daar eenmaal aangekomen heb ik Jordi, Jacco en Yves vaarwel gezegd. Ik stond er weer alleen voor. De groep valt langzaam uit elkaar.

Ik werd met een busje vanaf het station in SP (Surfers Paradise) opgehaald en naar het hostel gebracht. Voor wat ik gewend was in Sydney en op Spot X was dit super luxe. EEn eigen badkamer met WC en douche. Ik hoefde deze met MAAR 5 andere te delen. Die luxe heb ik al een tijdje niet meer gehad. Maargoed even buiten kijken wat daar gebeurd. Er waren een paar gasten uit Wales aan het voetballen. Ze vroegen vrijwel direct of ik mee wou doen. Natuurlijk, lekker voetballen dat heb ik al een aantal weken niet meer gedaan. Die avond ben ik met de mannen uitgweest. En zijn we achter de birdies aangegaan. Zo noemen ze vrouwen in Wales. Helaas hebben we alle gefaald, ahhh... bietjes.

De volgende dag hebben we zo'n beetje de hele dag gevoetbald. Op een gegeven moment gingen de mannen uit Wales uit eten. Dat vond ik een beetje te duur en heb ik zelf wat eten gemaakt. Tijdens het eten ging ik bij een paar engelse zitten, 1 uit mn kamer en 1 die ik van het surfkamp kon. Ze vroegen of ik toevallig een VIP pas voor Thema parken had. Ja, die heb ik. Zij gingen morgen die kant op en vroegen of ik mee wou. Natuurlijk, al word het wel zwaar aangezien die avond The Bigh Night Out is. Ik zei tegen Susan dat ze me wakker mocht maken. Ze sliep namelijk op het bed onder mij.

Die avond heb ik samen met de mannen uit lekker biertjes genuttigd. De volgende morgen was erg zwaar maar zodra ik uit de eerste achtbaan was voelde ik me prima. De parken waren stuk voor stuk heel vet en ik ben blij dat ik er heen ben gegaan. Vooral Warner Bros Movie World en Seaword waren erg vet. Vooral de shows die ze daar gaven (voor foto's en video's zie Facebook).

Met Andrew ben ik naar het laatste park (Aquapark Wet 'n Wild) gegaan. De andere 2 moesten de avond ervoor hun bus pakken. Na het park is ook Andrew weg gegaan. Hij vloog die avond naar New Zealand. Waarschijnlijk kom ik hem daar nog tegen. Andrew was nog niet weg of Niels en Erik stonden alweer voor de deur. Ik wist ervan maar het blijft toch altijd een verrassing.

De afgelopen dagen ben ik samen met Niels en Erik uit gegaan en hebben we Surfers Paradise bezocht. Er is weer genoeg gebeurd, maar details volgen later.

Vanochtend ben ik in Brisbane aangekomen en hebben ik en Erik, Niels gedag gezegd. Niels heeft toch besloten niet mee te gaan naar New Zealand en gaat door naar Cairns. Ik ga nu samen met Erik door New Zealand reizen. Na New Zealand gaat Erik naar het noorden om te werken en ik ga in de omgeving van Brisbane werk zoeken. Waarin weet ik nog niet.

Dit is dus voorlopig mn laatste verslag vanuit Australie. Ik weet niet of de internetcafe's in NZ net zo goed zijn als in OZ. Het kan dus weer even duren voor het volgende verslag.

Liefs,

Erik

  • 11 Oktober 2011 - 05:08

    Froenk:

    Je benne goed bezig Erich!!

    Je kennen lullen als brugman!! haha
    Klinkt mans allemaal daar!

    XXXX

  • 11 Oktober 2011 - 06:14

    Jerry:

    Ziet er weer keurig uit wortel :D Grappig om die foto's te zien!

    Succes in brisbane want ik las al dat Nieuw Zeeland er niet zo rooskleurig uitzag voor de aankomende 2 weken :(

    Adios

  • 11 Oktober 2011 - 11:00

    Mrielle:

    Erik heel veel plezier in Nieuw Zeeland en niet teveel drinken hoor!!!! Het lijkt wel iedere dag feest.

  • 11 Oktober 2011 - 15:47

    Ruud:

    klinkt allemaal weer goud:d en ff een prijsie mee pakken zeer netjes!

    Gr.

  • 11 Oktober 2011 - 16:34

    Astrid:

    Ik lees je verslag en merk dat je daar weinig doet, dat je hier niet had kunnen doen. Op enkele kleine details na dan. Vraag me af of NZ en OZ eindelijks eens een date voor je eenzame peet oplevert. Ik wacht met smart, Erik!

  • 11 Oktober 2011 - 17:05

    Elles:

    Weer een mooi verhaal!! Succes met werk zoeken en veel plezier in NZ! Xxx

  • 11 Oktober 2011 - 20:14

    Francis:

    Leuke belevenissen allemaal weer Erik!
    Succes de aankomende tijd!

  • 12 Oktober 2011 - 04:29

    Saskia De Veer:

    Ja was gezellig met je Erik!
    Foto's komen eraan van gister. Deze computer pakt mijn kaartje niet...
    En het spijt me echt ontzettend erg dat je zo lang door gelopen hebt! Had t duidelijk uitgelegd maar je had duidelijk teveel bier op...

    Binnenkort nog een keer doen? ;) Maar dan breng ik je wel terug naar je hostel!

    Haha, zie je mss snel weer!

  • 12 Oktober 2011 - 14:12

    Stien:

    jeej dinho blijft vette verhalen
    Zeker dat jij ook weer die prijs wint met vette barspellen trouwens.

    Dan is hoogkarspel erg saai eigenlijk..
    xx

  • 12 Oktober 2011 - 16:49

    Gerard Bot Mooi-Werv:

    Mooie reis Erik. Ik hedb je zien skydiven. Ik zou hiervan niet nerveus worden, ik werd het bwel van de muziek, die je eronder had gezet. Het vgaat je goed. Je schrijft, maar een beetje onduidelijk Die witte dolfijnen bijvoorbeeld. Hoe dik waren die nou? Waren het bgeen orka's. En dan Susan. Ze sliep namelijk op het bed onder mij. Je bent erg open in dit verhaal. Wat moet je moeder daar niet van denken. Verder is Australie een prachtig land. Ik liep vandaag nog hard via Hoogkarspel. Da's toch een stuk minder. Dat torentje noemen ze daar al een attractie. Seaworld was ook al vet. Vol witte dolfijnen zeker? En dan winnen met dat brede goddelijke lijf van je. Of bedoel je dat de Australiers er niet goed uitzien. Bluffer! Afijn, knuffelapen gooien gaat je in ieder geval goed af. Zou mooi zijn wanneer je met het Botteam ook uit elke twee kansen een keer raak schiet. Joh, veel plezier in NZ. Oh, bijna vergeten. Ik heb eindelijk de single Jukebox in bezit. Ben zeer gelukkig. Doei en groetjes van je allerliefste oom.

  • 12 Oktober 2011 - 18:15

    Mam:

    Zal je goed naar de wijze raad van Marielle luisteren

  • 13 Oktober 2011 - 14:23

    Rianne:

    Leuk verhaal weer wortel en heel veel plezier in NZ!

  • 13 Oktober 2011 - 14:36

    Meriam En Marjolein:

    Ontzettend leuk om je te volgen op deze manier.
    Het lijkt een groot feest, een lange vakantie, maar nu ga je aan het werk lezen we dus dat zal wel weer afzien worden.
    groetjessssss en een dikke kus van Marjolein XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Na een fantastische eerste reis heb ik besloten om een tweede reis te gaan maken met wederom als bestemming: Australie. Deze keer zal mijn reis mij langs de westkust nemen. Middels deze blog kun je een beetje bijhouden van wat ik allemaal meemaak. Peace out!

Actief sinds 19 Aug. 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 32382

Voorgaande reizen:

02 April 2017 - 23 Juni 2017

Tasmanie en west kust Australie

13 September 2011 - 15 Augustus 2012

Australie, Nieuw Zeeland en Thailand

Landen bezocht: